tisdag 3 februari 2009

Ett kärt återseende

På min dagliga promenad hände idag något oväntat! Älgen som jag berättade om för några veckor sedan (läs här!) bestämde sig för att skrämma slag på mig ännu en gång... Mitt i allt står jag där än en gång öga mot öga med älgen, jag känner direkt hur knäna börjar skälva och mina händer darra, samtidigt som min underläpp nästan darrar... Min puls ligger åter igen på 190 och jag undrar - varför händer detta alltid mig?

I det ögonblicket när vi tittade rakt in i varandras ögon så var jag säker på att jag skulle dö, och rubrikerna i dagstidningarna skulle lyda något i stilen med "Älgen som åt upp Anton talar ut", "Man brutalt nersparkad - förövaren rymde till skogs", "Anton talar ut - Jag sa att jag äl(g)skade honom, men han fortsatte trampa på mig ändå". Jag klarade mig ur mötet oerhört skärrad men vid liv, så det blir inga rubriker imorgon...

-Jag säger det igen, det är tamejfan bara i norrland det händer sånt här...

3 kommentarer:

  1. Rätt intressant ändå om Aftonbladet hade "Älgen som åt upp Anton talar ut" på löpet och att du efter att du blivit uppäten skulle "tala ut" i Expressen.. jag skulle dock inte bli förvånad om de lyckades få till en intervju med någon som blivit uppäten(!)

    Tro mig, det är bara i norrland det händer.. sannolikheten att någon skulle bli uppäten av en älg på Götgatan är inte så stor..såvida inte en älgjävel skulle passera biljettkassan på Skansen och ta djurgårdsfärjan över till slussen för att äta upp någon SoFo-avantgardist med Comme des Garçons-kappa och Filippa K-skor! Haha..rätt kul!

    SvaraRadera
  2. haha:) älgen är faktikst en beundrare ju! think twice ^^
    ja det e jag som skrev det ... frank^^

    SvaraRadera

Gaybloggar.se