fredag 13 februari 2009

Jag har gått in i väggen

Tidigare imorse så öppnade jag ytterdörren och skulle gå ut ett slag, men jag tänkte om. När jag slog upp dörren kom den som en vägg, smack i ansiktet på mig - kylan! Det kändes ungefär som en rejäl "bitch-slap", och den träffade där den skulle. Jag bestämde mig snabbt för att göra något mer vettigt och gick genast in igen.

Kollade termometern för att se vad tempen låg på, gott folk här uppe i tomteland har vi -18 grader! Är det någon som är sugen på promenad? inte? Är det någon som är sugen på att bygga snögubbe? inte? Är det någon som vill leka utomhus? inte? Är det någon som vill hämta posten? inte? Nej för när det är såhär kallt då är man inte sugen på nåt, överlever ens bakterierna? På nåt sätt älskar jag det här, för då kan jag sitta på arslet inomhus - utan att ha dåligt samvete !

3 kommentarer:

  1. Haha, ha en bra dag då, på arslet ;)

    SvaraRadera
  2. HHAHAHAHA! Du är den underbaraste lilla norrlänning jag känner! Här är idag -1, vilket jag tycker är som att gå in i en vägg..! ;-) Ses snart!

    SvaraRadera
  3. Vinter är ju underbart! Haha

    SvaraRadera

Gaybloggar.se