måndag 9 februari 2009

En storstadsdjungel

Hinkar mitt sedvanliga morgonkaffe och surfar lös på ams.se, och förvånas över vilken hillbilly jag faktiskt är... Varenda arbetsplats som inte ligger inom två kilometers radie från plattan måste hittas med hjälp av en tunnelbanekarta. Det förvånar mig hur dåligt orienterad jag faktiskt är, nog för att jag förmodligen har ett av Sveriges bästa lokalsinnen och har hittat till platser jag aldrig trodde att jag skulle hitta till... Men ibland kan man behöva lite hjälp på traven för att se om stadsdelar jag överhuvudtaget aldrig hört talas om finns i verkligheten!

Så nu ska jag skriva ihop lite grejer och hoppas på det bästa!

3 kommentarer:

  1. Skippa t-banekartan...I'll be your guide!
    Puss T

    SvaraRadera
  2. Hej! Den kartan har man goa minnen av! Innan jag lärde mig att kolla på tunnelbanekartan åkte jag så in i... under gatan fel :) Så fel att jag kände mig riktigt vilse. Men det löste sig till slut och jag kom hem lagom till kvällen. Nu tittar jag alltid på den bilden när jag åker :) även om jag vet vart jag ska. Kramar! (Kristin *hihi* )

    SvaraRadera
  3. Hahaha, jag är precis likadan, kollar alltid kartan även om jag vet vart jag ska... haha

    SvaraRadera

Gaybloggar.se