söndag 18 januari 2009

Mitt liv som rockstjärna

Vilken kväll det var igår, mina "två" glas vin blev snabbt en flaska. Syster och hennes man befann sig på en fest inne i stan, så jag fick erbjudandet om att komma dit. Även fast jag tackat nej tidigare, av anledningen att min plånbok inte klarar av mer fest. Men igårkväll så tyckte jag att det var självklart att jag skulle åka dit! Jag hade faktiskt riktigt roligt, och träffade en del gamla vänner som jag inte sett på ett tag, och även denna gång bjöd en vän mig på en förrädisk shot...

Det slutade med att jag gick och köpte två pizzor, tog en under varje arm och gick förbi en vän, snackade av mig lite - för att senare möta upp syster och hennes man för att ta en taxi hem.
Kanske är det dags för mig att inse att jag inte kan leva livet som en "rockstar"? Plånboken blir tunnare, pizzan ligger i en hög i kanten av kartongen - och ångesten dagen efter är påtagligt stor. Jag tröstar mig med att jag iaf hade roligt - och det är huvudsaken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gaybloggar.se