tisdag 6 januari 2009

Ingen vit flagga viftar

Ingenting är omöjligt - som Gunde Svan brukade säga i tv på 90-talet... och jag håller med honom, allt går att ordna bara man kämpar tillräckligt hårt. Jag har aldrig förstått mig på människor som sätter sig ner med armarna i kors och erkänner sig själv besegrade. När man klagar över sin situation, inser man inte samtidigt att det bara är du själv som kan ändra på den? Du är den som tagit dig dit du är idag, och det är bara du som kan ta dig därifrån.

Jag har alltid varit väldigt envis, och har i slutändan alltid fått som jag velat. Det har blivit så eftersom jag inte är den som ger upp, och tappar tron på mig själv, för det borde ingen göra. Jag ser mitt mål inom räckhåll, och jag lovar er att ni inte hittar mig med armarna i kors - besegrad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gaybloggar.se