fredag 16 januari 2009

En promenad utan slut

Det känns som om jag promenerar längs en väg i ett vinterlandskap men aldrig når målet...Jag har knappt hunnit kliva upp innan jag kände mig helt slut, och psykiskt utmattad. Idag gjorde jag ett besök hos arbetsförmedlingen, i hopp om att kunna knycka åt mig några extra kronor och slippa leva på mitt sparade kapital. Icke, icke, icke att det skulle gå! I helvete heller... Som vanligt så var det av anledningen med att jag var "för ung"?! Visst får jag en hel del "gratis" eftersom jag är ung, och det finns en del fördelar - jag får boka billiga flygbiljetter mm. Men ännu oftare ses det som en nackdel..

Just nu så hinkar jag mängder med koffein i form av kaffe och redbull, för att få tillbaka den energin jag vet ligger gömd någonstans i min kropp. Även fast det idag inte var någon bra dag (hittills) så vet jag egentligen att det kommer gå bra, även fast jag kanske blir några tusen fattigare längs vägen, och en fördel jag har gentemot de som är äldre är att jag iaf inte hunnit bli bitter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gaybloggar.se