onsdag 24 december 2008

Rapport

Hej !

Nu börjar det hela lida mot sitt slut, vilket känns som en enorm lättnad!
Jag är nuförtiden inget jättestort fan av julafton, tycker det hela är rätt "uppschosat" (som vi säger i norrland.) Idag har jag iaf gjort dagens goda gärning och agerat skådespelare - och jag var såå entusiastisk! Morbrors favorit ville uppleva det charmiga med tomten!
I päls och mask levde jag mig in i rollen som "pappa jul" och slängde presenter till höger och vänster! Mina hårda paket innehöll; Pengar, Film och presentkort på bio!

Något som var extra roligt var detta rimmet min far gav mig på sin julklapp till mig....

"Önskelistan var ej så lång
En enda önskan även denna gång
Att köpa nåt som passar är inte lätt
Därför får du välja själv så blir det som en plätt
Fast i huvudstaden du också önskade ett place
Men det blir inget med stort space...
Bättre att först ha kneg,
För ingen lya utan "deg"
Kanske först att satsa på skola
Än att vara i city med de andra "coola"
På detta har du säkert koll
Om allt i livet som har en viktig roll
Här får du lite slantar
så att du inte din klocka pantar
Min son jag önskar att du i livet får kul
och en riktigt GOD JUL!
Far"

1 kommentar:

  1. HAHA! Shit din pappa är ju en riktig hejare på det där med att rimma, be proud! Go daddy!

    SvaraRadera

Gaybloggar.se